Helaas hebben wij geen invloed op de verwerkingstijden van de luchtvaartmaatschappij bij een restitutie.


Wij kunnen enkel restituties doorvoeren als we het geld van een luchtvaartmaatschappij hebben ontvangen. Zodra je ons de opdracht hebt gegeven de restitutie aan te vragen, ontvangt je van ons het Refund Application-nummer (RA nummer). Onder dit nummer is de aanvraag bij de luchtvaartmaatschappij bekend.


Zodra wij de refund van de luchtvaartmaatschappij hebben ontvangen, ontvang je dit automatisch terug via de betaalwijze waarop u oorspronkelijk geboekt heeft (tenzij anders gekozen). Dit is een geautomatiseerd proces.


Indien je nog geen restitutie hebt ontvangen, betekent dit dus ook dat wij het geld nog niet van de luchtvaartmaatschappij hebben ontvangen. Het heeft geen zin om contact te zoeken met ons over de status van de restitutie, aangezien de luchtvaartmaatschappij dit buiten ons zicht afhandelt. Helaas kunnen wij tussentijdse vragen over de status ervan dan ook niet in behandeling nemen. Indien je toch benieuwd bent naar de status, kun je met je RA-nummer(s) altijd zelf contact opnemen met de betreffende luchtvaartmaatschappij.


De juridische en wettelijke verplichting om bij annulering/wijziging van een vlucht een restitutie te verwerken (binnen 7 werkdagen) ligt altijd bij de luchtvaartmaatschappij. De luchtvaartmaatschappij is wettelijk verplicht je te assisteren bij de aanvraag van een restitutie en mag je niet terugverwijzen naar ons (de reisagent). Heb je klachten over de verwerking van je restitutie, dan dien je de luchtvaartmaatschappij aan te spreken en/of verantwoordlijk te stellen. De verantwoordelijkheid ligt wettelijk/juridisch nooit bij de reisagent.