Last update: 05-07-2021
We begrijpen dat je graag zo snel mogelijk je restitutie/voucher ontvangt, wanneer je vlucht geannuleerd wordt door de luchtvaartmaatschappij. Helaas zien we dat er in heel veel gevallen toch een aantal weken of zelfs maanden overheen gaat, voordat wij het bedrag aan je kunnen terugbetalen of een voucher kunnen verstrekken.
Bij veel luchtvaartmaatschappijen duren de restitutie processen momenteel erg lang. Dit komt enerzijds doordat de te verwerken aantallen nog steeds extreem hoog zijn en anderzijds doordat veel luchtvaartmaatschappijen hun geautomatiseerde proces voor terugbetalingen hebben stopgezet, waardoor alles handmatig verwerkt moet worden (zowel bij de luchtvaartmaatschappij als bij ons).
Dit brengt enorme vertragingen met zich mee, waarin wij compleet afhankelijk zijn van de luchtvaartmaatschappij. Om je zo goed mogelijk te informeren, vind je hieronder een lijst van luchtvaartmaatschappijen die momenteel nog geen restituties verwerken of hierin ernstige vertraging hebben:
- Aeroflot - verwerkt nog geen restituties. Je kunt zelf wel een voucher aanvragen op deze website.
- Update 28-09-2020: Aeroflot heeft aangegeven vanaf nu restituties sneller te gaan verwerken, we maken dit zo spoedig mogelijk voor je in orde.
- Update 14-10-2020: Aeroflot heeft aangegeven dat enkel boekingen met vertrek t/m 17 maart in aanmerking komen voor een restitutie. Overige boekingen kunnen enkel een voucher aanvragen.
- Aeromexico - staat (tijdelijk) onder faillissementsbescherming en geeft (nog) geen restituties.
- Air Madagaskar - verwerkt (momenteel) geen restituties.
- Air Mauritius - staat (tijdelijk) onder faillissementsbescherming en geeft (nog) geen restituties.
- Air Moldova - geeft enkel restitutie volgens de ticketvoorwaarden.
- Air North - verwerkt nog geen restituties. Klanten kunnen hun boeking enkel wijzigen tegen versoepelde voorwaarden.
- Air Transat - verwerkt nog geen restituties. Klanten kunnen hun boeking enkel wijzigen tegen versoepelde voorwaarden.
- Update 14-10-2020: Air Transat heeft aangegeven dat boekingen met een geannuleerde directe vlucht van Amsterdam naar Vancouver in aanmerking komen voor een restitutie.
- Update 10-06-2020: Air Transat gaat alle geannuleerde boekingen restitueren.
- Air Europa - heeft een enorme achterstand, enkel aanvragen tot eind april zijn verwerkt.
- Update 16-12-2020: Air Europa heeft aangegeven alle restituties binnen 10 weken verwerkt te hebben.
- Update 24-02-2021: Air Europa heeft helaas hun gestelde deadline niet gehaald en heeft nog steeds een enorme achterstand. Enkel aanvragen tot eind april zijn verwerkt.
- Avianca - staat (tijdelijk) onder faillissementsbeschermingen geeft (nog) geen restituties.
- Update 25-02-2021: Avianca is bezig met het verwerken en heeft alle aanvragen tot begin oktober behandeld.
- Update 05-07-2021: Avianca heeft alle aanvragen tot eind oktober behandeld.
- Azul Linhas Aereas - geeft enkel restitutie volgens de ticketvoorwaarden.
- Cabo Verde Airlines - verwerkt nog geen restituties. Je kunt zelf wel een voucher aanvragen, door instructies te volgen op deze website.
- El Al - verwerkt (momenteel) geen restituties.
- Ethiopian Airlines - heeft aangegeven waarschijnlijk pas volgend jaar te kunnen beginnen met restitueren.
- Update 30-11-2020: Ethiopian Airlines heeft aangegeven per 01.01.21 te beginnen met restituties goed te keuren.
- Flydubai - verwerkt nog geen restituties. Je kunt zelf wel een voucher aanvragen op deze website.
- Garuda Indonesia- heeft een achterstand.
- Update 28-09-2020: Garuda Indonesia heeft aangegeven restituties sneller te gaan verwerken. Aanvragen ingediend t/m juni worden voor 30 november behandeld.
- Update 01-12-2020: Garuda Indonesia heeft aangegeven weer vertraging op te lopen. Aanvragen ingediend t/m juni worden voor 31 december behandeld.
- Update 12-05-2021: Garuda Indonesia heeft momenteel 88% van onze aanvragen behandeld. Alles wat is ingediend t/m september is verwerkt. Zij doen hun best om de overige aanvragen zo snel mogelijk af te handelen.
- Update 05-07-2021: Garuda Indonesia heeft de aanvragen tot eind januari '21 behandeld (op enkele uitzonderingen na).
- Georgia Airways - verwerkt nog geen restituties. Je kunt zelf wel een voucher aanvragen, neem hiervoor contact op via group@georgian-airways.com.
- Interjet - verwerkt nog geen restituties. Klanten kunnen hun boeking enkel wijzigen tegen versoepelde voorwaarden.
- Oman Air - verwerkt (momenteel) geen restituties.
- Royal Air Maroc - verwerkt nog geen restituties. Je kunt zelf wel een voucher aanvragen, kijk voor meer informatie op deze website.
- Siberia Airlines - verwerkt nog geen restituties. Klanten kunnen hun boeking enkel bij de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks wijzigen.
- SriLankan Airlines - heeft een enorme achterstand, enkel aanvragen tot eind april zijn verwerkt.
- Surinam Airways - verwerkt pas na 12 maanden restituties.
- TAP Portugal- heeft een enorme achterstand, enkel aanvragen tot half april zijn verwerkt.
- Update 27-10-2020: TAP Portugal heeft aangegeven vanaf nu restituties sneller te gaan verwerken.
- Update 05-07: TAP Portugal heeft de aanvragen tot eind januari '21 behandeld (op enkele uitzonderingen na).
- Thai Airways - staat (tijdelijk) onder faillissementsbescherming en verwerkt (momenteel) geen restituties.
- Tunis Air - verwerkt nog geen restituties. Klanten kunnen hun boeking enkel wijzigen tegen versoepelde voorwaarden.
- Ukraine Airlines - heeft een enorme achterstand, enkel aanvragen tot eind april zijn verwerkt.
- Update 25-02-2021: Ukraine Airlines heeft alle aanvragen tot eind juli verwerkt.
- Windward Airways - verwerkt nog geen restituties. Klanten kunnen hun boeking enkel wijzigen tegen versoepelde voorwaarden.
Wij zijn op dit moment bezig in contact te komen met deze maatschappijen om hopelijk deze restituties te kunnen bespoedigen.