Wanneer je vlucht is geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij, ontvang je hierover bericht van ons:

  1. Wij ontvangen een bericht van annulering vanuit de luchtvaartmaatschappij
  2. We informeren je vervolgens over de opties om het door ons te laten afhandelen of kosteloos door de luchtvaartmaatschappij. Je maakt vervolgens een keuze.

We zijn volledig afhankelijk van de verwerkingstijd van de luchtvaartmaatschappij. Wij vragen je dan ook in de tussentijd geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.


Low-cost vluchten

Voor Low-cost vluchten (zoals EasyJet, Ryanair, Wizz Air en Transavia) geldt een andere procedure. Zodra je vlucht wordt geannuleerd, stuurt de luchtvaartmaatschappij ons een bericht met vervolgstappen. Wij sturen dit bericht zo spoedig mogelijk aan je door. 


De restitutie-aanvraag dien je vervolgens zelf in bij de luchtvaartmaatschappij. Indien de restitutie is verwerkt door de luchtvaartmaatschappij, informeren wij je over de verdere afhandeling van de restitutie (bijv. in de vorm van vouchers). 

Houd er rekening mee dat dit proces enkele maanden kan duren. Het heeft in de tussentijd geen zin om contact met ons op te nemen.